ONLINE İŞLEM MERKEZİ

logo.png

Bir vizyon yaratmak, bir dünya markası oluşturmak hayal olmamalı. İstemek, gerçekleştirmenin yarısıdır derler. Ben biraz daha ileri giderek, Ovidius\\\'un da dediği gibi \\\"istemek yetmez, amaca ulaşmak için şiddetle arzulamak gerek\\\", hatta bu uğurda birlik olmak, mücadele etmek gerek. Daha bir kaç yıl önce tavukçuluğun, otomotiv gibi, tekstil gibi, ülkemize ekonomik fayda sağlayacak bir sanayii sektörü olacağını söyleselerdi, \\\" tavukçudan, sanayici mi? der, gülerdik herhalde. Her inişin bir çıkışı, her krizin yarattığı bir fırsat vardır ya; İşte ülkemizde 2006\\\'da yaşanan kuş gribi de sektörün inişe geçtiği bir dönem oldu. Aslında bu iniş sektörün silkelendiği, kendine geldiği, ayağa kalkıp dimdik durduğu yenilenme süreci oldu. Düne kadar nasıl yaparız, nasıl göndeririz diye düşünürken, bugün deniz aşırı ülkelere uçaklarla 1 günlük yeni doğmuş civciv gönderiliyor. İçinde olduğum ve yaşadığım için yakinen biliyorum. Bugün kanatlı sektörü, kullandığı teknolojiyle, her geçen gün ürünlere duyulan güvenle, hijyen ve kaliteye verdiği önemle, özellikle yurt dışı pazarlarda gün be gün tercih edilme sebebi oldu. İstanbul İhracatçı birliklerinden aldığım verilere gore; 2008 yılı sonunda 207 milyon 215 bin dolar olan yumurta ve kanatlı etleri ihracatı, 2009 yılı sonunda 252 milyon 797 bin dolar, 2010 yılında ise 386 milyon 347 bin $. Dünya\\\'da ekonomik kriz yaşanırken kanatlı sektöründe son 3 yılda yüzde 87\\\'lik bir artış hızı yakalandı. Bir anda kanatlı sektörü, Türkiye\\\'nin ihracatta yıldızı parlayan sektörlerinden biri oldu. Bu durum Türk Kanatlı Ürünleri Sektörü\\\'nün yurtdışında daha etkin tanıtımı ve imajının güçlendirilmesi konusunu gündeme getirdi. Ve nihayet geçtiğimiz Mart ayında DTM koordinasyonunda İstanbul-Ege ve Akdeniz İhracatçı Birlikleri üyelerinin katılımıyla bir toplantı gerçekleştirildi. Bu toplantıda 9 kişilik \\\"Kanatlı Tanıtım Grubu\\\" heyeti oluşturuldu. Kanatlı Tanıtım Grubu öncelikli olarak Türk Kanatlı Sektörünün hak ettiği yere gelmesi, sektörün gelişmesi ve kalkınması için yön verici planlama ve çalışmalar yapmayı, yurt dışından profesyonel bilgileri derleyerek sektörle paylaşmayı, yurt içinde ve dışında tüketim bilincini oluşturmayı, doğru ve sağlıklı bilgilendirmeyi amaç edinerek çalışmalarına başladı. 2011 yılında ihracat hedefini 500 milyon dolar, bir sonraki hedefi ise 1 milyar dolar ihracat olarak belirleyen sektör, proje paydaşlarını, hedef kitlesini, kullanılacak iletişim araçlarını, çalışma planını ve yapılacak çalışmaları belirledi. Kanatlı Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu, ilk toplantısını İstanbul İhracatçı Birlikleri hizmet binasında gerçekleştirdi. Toplantıda İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Bursa firması Hastavuk A.Ş.\\\'nin genel müdürü olan Şahin AYDEMİR, Kanatlı Tanıtım Grubunun, Başkanlığa seçilirken, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı C. Cahit PEKİN, Başkan Yardımcılığı\\\'na, Akdeniz Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yrd. Recep ÇALIŞKAN ise Muhasip Üyeliğe seçildi. Teoman İNAL, Mehmet AYTEKİN, İsmail ÖZCAN, Selçuk ATALAY, Keskin KESKİNOĞLU, Hamdi EKİZ ise Kanatlı Tanıtım Grubu üyeleri olarak görev yapacak. Kısaca bu topraklardan bir Türk markası doğacak. Bir avuç tavukçu, boylarını aşan işe soyunmuşlar diyenlerinizi duyar gibiyim. Biz millet olarak destek olmak yerine, köstek olmayı, alkışlamak yerine yermeyi severiz. Ama inanan, inançları uğruna çaba sarf eden, Türk kanatlı ürünlerinin dünyada tanıtılması uğruna yüreğini ortaya koyan bu insanları alkışlamak gerek. İnanıyorum ki bu çabalar sonuçsuz kalmayacak. Bugün tavukçuluk sektöründen bir yıldız marka oluşturulacak, yarın başka bir sektör, başka bir marka. Bu grubun çalışmalarının diğer sektörlere örnek teşkil etmesini umut eder, \\\"Kanatlı Tanıtım Grubu\\\"nun sektörümüze ve ülkemize hayırlı olmasını dilerim. Bircan ÖZKAN